2019-03-23 Masterwedstrijd Deurne

Het is onderhand een traditie geworden, kun je wel zeggen. De masterwedstrijd georganiseerd door de Deurnese Watervrienden. Dit jaar werd deze gehouden op 23 maart. Zwembad ‘de Wiemel’, bij de meesten van ons bekend. Het is een oud zwembad met nostalgie oftewel een klassiek zwembad (1970), zoals de meeste masters zich een zwembad van vroegah kunnen herinneren. Sprake is dat het afgebroken gaat worden, maar gelukkig staat het er nog. En zolang het er nog staat, is het altijd leuk om weer even naar toe te gaan en het water te voelen.

Maar genoeg over het zwembad….. Het was een mooie zonnige dag, maar ook dat is traditie als er een wedstrijd binnen gezwommen moet worden.

7 Masterzwemmers (Charlotte, Robbert-Jan, Chrispijn, Michel, Johan, Ellen en Kees) van WVA hadden zich opgegeven en zijn richting Deurne gereden. Begeleid door onze mastertrainers Wiebe en Marja. En laten we daarbij ook niet vergeten dat Gert zich had aangemeld als official. Want zonder officials, geen wedstrijd. En vooral voor de masterwedstrijden staan de officials niet in de rij. Dus: nogmaals bedankt, Gert!

Het was wederom een wedstrijd met een internationaal tintje. Er deden ook 2 Belgische verenigingen vol gezelligheid mee. De wedstrijd werd geopend door de 50 m vrije slag Heren. Gevolgd door de dames. Een nummer ook waar veel zwemmers op startten. Deze wedstrijd staat er ook om bekend dat daar 25 meters op het programma staan voor de 50+ 😉. Voor het eerst dat ik zelf daar op mocht starten, maar of dat een succes was…….? DE inzet van Almere was om met de weinige deelnemers die zich ingeschreven hadden toch zoveel mogelijk punten te scoren. Er wordt namelijk een klassement bijgehouden en worden mooie bekers uitgereikt. Vooral Kees heeft zich daar voortreffelijk voor ingezet. In een tijdsbestek van 3 uur wist hij 9 keer persoonlijk en 3 keer in een estafette te starten. Maar ook de rest heeft het goed gedaan. Het is vooral een wedstrijd waar het meedoen voorop staat. En ook niet te vergeten de sportieve actie van Wiebe. Aangezien we met 7 zwemmers waren en hierdoor niet allemaal de eindestafette en ludieke estafette konden zwemmen, heeft de coach besloten ook zelf te water te gaan. Top! We zijn trots op je, Wiebe! De wedstrijd werd afgesloten door een ludieke estafette. Dat is ieder jaar een verrassing. Dit keer stond de wedstrijd in het teken van ’30 jaar masters Deurne’. Aan de startzijde lagen allemaal stukjes pvc buis. Deze moesten door de zwemmers naar de overkant gezwommen worden. De vierde zwemmer moest nadat hij de laatste stukjes meebracht, de cijfers 3 en 0 in elkaar zetten (zoals we vooraf op een foto hadden gekregen). Op de bodem gelegd en vanaf de kant moest de 30 duidelijk zichtbaar zijn en op de bodem liggen.

Een hilarisch tafereel leverde het wel op. En het is ook nog gelukt. Hoeveelste we zijn geworden, laat ik in het midden. In ieder geval geen eerste……..

Na de wedstrijd was er weer een gezellig feest georganiseerd in een loods van een betonbedrijf. Een super locatie, mooi en gezellig aangekleed en weer heerlijk eten en genoeg te drinken. Dit jaar waren er twee foodtrucks geregeld. Een snackkar en een kabab-kar.

Nadat de buik goed gevuld was, vond de prijsuitreiking plaats. En WVA met ‘maar’7 zwemmers hebben het niet gek gedaan. De derde prijs mochten we in ontvangst nemen.

Daarnaast hebben we als WVA een herinnering/felicitatie uitgedeeld aan de organisatie van Deurne met de felicitatie van hun 30 jarig bestaan. Hetgeen gewaardeerd werd. Na nog een drankje na afloop, was er een einde aan deze master-zwemwedstrijddag gekomen. Op naar volgend jaar. Hij komt vast weer op de agenda en hopelijk gaan er dan iets meer 20+ zwemmers mee naar het zuiden om dit feestje mee te vieren!

Ellen